After A/L Trip - Part 5 (Day4- 1) - කැළේ මැදින් හොටන් තැන්නට  

Posted in

ඔන්න ට්‍රිප් එකෙ දෙවෙනි අදියර හොර්ටන් තැන්න තරණය. කවුරුත් නොදන්න නිසා කියන්නෙ ඔහියෙ ඉදල හොටන් තැන්නට කිලො මීටර් 11 විතර තියෙනව. අනිත් අයනම් මේක වාහන වල ගියාට අපි පයින්ම අදින්න තමයි ප්ලැන් කරේ.

අපේ breakfast එක අර ස්ටෙසන් එක ගාව කඩෙන් ඔර්ඩර් කරල තිබුන නිසා ready වෙලා ගිහිල්ල ඒක කැව.
ඒවනම් සල්ලි දීලම කැව මොකද ගම්බද පලාතක් නිසා දවල්ට පිණට කාල දුවන්නවත් තැනක් නැති නිසා. එකම මග තිබුනෙ කොච්චි පාර තමයි. බස් එකක් එන්නෙ දවසට 3 4 පාරයි ඒත් වැලිමඩ ඉදල.

ඔන්න අපි කන වෙලාවෙ එතනම එහා වත්තෙ අන්කල් කෙනෙක් මොනවදො ගෙඩි වගයක් කඩනව. ඉන්න හිටින තැන අමතකවෙන ගතියක් අපේ වැඩි දෙනෙක්ට තිබුන නිසා ගිහිල්ලම ඇහුව මොනවද කියල. බලද්දි එව ස්ට්‍රොබෙරිලු. ම්ළාට මම එදාමයි ඔය හැදෙන ගහ දැක්කෙ food city වල තිබුනට ජීවිතෙට සල්ලි දීල කන්නෙ නැහැනෙ. ඔන්න මව් දෙමව්පියො ගෙනාවොත් රහ ගුණ පැත්තක දාල කැවට.

ඔන්න ඉතින් අපේ ගුණදරුවො අලුත් අදහසක් ඔලුවට දාගත්ත රැට ක්‍රියාත්මක කරන්න. (ඒ කියන්නෙ ස්ට්‍රොබෙරි වගාව සුන්නද්දූලි කිරීම, සරලව කිව්වම ස්ට්‍රොබෙරි හොරෙන් කැම.) අපි ප්ලැන් කරේ එදා රැම ඔහියෙන් මාරුවෙන්න. මොකද අපේ ප්ලැන් එකෙ අනිත් දවස වෙන් කරල තිබුනෙ නුවර එලියෙ යන්න,

ගුණදරුවො කිව්වෙ ගුණවත් දරුවො නොවෙන බව සලකන්න. (ගූ දැක්කත් කන දරුවො කියන එක කෙටි කිරීමකින් හැදුන වචනයක්)


ඔන්න අපේ නඩේ පිරිසිදු සිතින් හොර්ටන් වන්දනාවෙ යන්න ලැස්ති උණා, මෙහාට තුන් හතර පාරක් ගිහිල්ල තියෙන නිසා ලියද්දිත් නිකන් කචල් වෙනව අවස්තා පැටලෙනව. ඔහොම ටික දුරක් යනකොට අපේ පෙරමුනේ රාළකෙනෙක් ඔත්තුවක් දුන්න කැමක් ලග තියෙනව කියල. බලද්දි අපි රැවෙලා කඩන්න ගිය ස්ට්‍රොබෙරි වගාවක් කැළැ ප්‍රදේශයක් නිසා මීස් පුලුටක්වත් පේන්න හිටියෙ නැහැ හිටියත් බයිල කාරයොන්ට ඒව ශේප් කරගන්න පුලුවන් නිසා බැස්ස වත්තට. (පෙරමුනේ රාළල කියන්නෙ මුන් යන්නේ පාර දිගේ නොවෙයි. ගස් ගල් අස්සෙ රින්ග රින්ග යන්නෙ. ඔය ඔහොම කැපෙන්නෙ අර තණමල්විලෙන් ඉම්පොර්ට් කරපු එව යූස් කරන්න) ඔන්න අපි එදා කැව මැරෙනකම් හරි යන්න ස්ට්‍රොබෙරි පව් අහින්සක මිනිස්සු ස්ට්‍රොබෙරි මලුත් කාල කොළත් කැවට පස්සෙ තමයි ඔය පළතුර එපා වුනේ.

A tea plantation in Sri Lanka

ඊට පස්සෙ ඉතින් අයිත් ශොට් කට් හොය හොය ඉදිරියට ගියා ඔය අතරේ මටයි, බූනටයි අලුත් අඩි පාරක් අහු වුණා අපි දිගටම ඒකෙ ගියා නැවති නැවති යන්න බය හින්ද මම ඉස්සරවෙලා දිව්ව. බූන පස්සෙන් ආව අනිත් උනුත් පස්සෙන් එනව ඇති කියල හිතාගෙන දිව්වත් ගිහිල්ල නැවතිලා බලද්දි බල්ලෙක්වත් පේන්න හිටියෙ නැහැ.

ගිහින් නැවතුනේ තේ වත්තක හැබැයි පහලට හෙළ තේ වවල තියෙන්නෙ ඔය හෙලේ. ඉතින් ආයෙ හැරිල ගිහිල්ල නිකන් කීර්ති නාමයට කැළලක් ඇති කර ගන්න බැරි නිසාම ළිංකටින්ම ගොඩ එන්න හිතාගෙන පල්ලම් බැස්ස. මීදුම නිසා හෙළ පහල දැක්කෙ නැතත ගෙවල් වල වහලවල් පේන්න තිබුණ නිසා පහලට බහින්න හිතුව.

මීදුමෙන් වැහිල තිබුනට එතන Maxa scenery එක. ඒ වගේම තමයි මම දුවගෙන ආපු ඒම එහෙම්ම ආවනම් මාව සවලෙන් එකතු කරන්නවත් හොයා ගන්න බැරි වෙනවාය. අපි ඒකාලේ කැමර පොන් යුස් කරේ නැති බැවින් මෙම දර්ශන පටිගත කර ගත නොහැකිවිය.

පරිසරේ විදල ඉතුරු රිළව්ටික හොයා ගන්න බැරි උනොත් කැලේ කොළ කකා ඉන්න වෙන නිසා කොහොමහරි මිනිස් පුළුටක් හොයාගෙන ඉස්සරහට ඇදුන. උදේ පාන්දර නිසා තේ කඩන කෙලි පැටික්කියෙක්ව වත් සෙට් වේවා කියාගෙන හිතාගෙන යනකොට ට්‍රැක්ටර් රාජයෙක් එනව දැකල ඒකෙන් හෙල්ප් එකක් ඉල්ලුව. කරුමෙ කියන්නෙ මුන් දෙමළ ඇර කිසිම බාසාවක් දැනගෙන හිටියෙ නැහැ.

මම දන්න දෙමළ උන්ට ලතින් වගේ නිසා "සරි සරි පොම් පොම්" කියල මාත් නැග්ග ට්‍රැක්ටරේ ටේලරේ.

Tea pickers with their baskets

ට්‍රැක්ටර් රාජය දරනෙ ගහල ගිහිල්ල නැවෙත්තුව තේ කඩන ඇන්ටිල සෙට් එකක් ගාව, මගේ හොද වෙලාවට broken සිංහල දන්නව ඒ ඔක්කොම. පිරිමි එකෙක්වත් සින්හල දන්නෙ නැති පළාතෙ ගැණු උදවිය කොහොමෙයි සින්හල දන්නෙ. අලේ මන්ද.

ඔන්න ඊට පස්සෙ ඒ මනුස්ස කාන්තාවො මට පාරත් පෙන්නල තිත්ත කසාය වගේ කොපි එකකුත් දුන්න.

ඒ කොපි එක කටේ තියන්න බැරිය ඒත් එක බීවාට පසු සීතල මාව දා ගියාය. අපි නළුවන් නිසා කොට කලිසම් ඇන්දගෙන ගමන පටන් ගත්තාය. ගමේ මිනිසුන්ට අපි රැළ රිලා නටවන්නන් සේ පෙනුනාට කිසිම සැකයක් නැත. මොකද උන් ඇග වැහෙන්න ඇදුම් ඇදන් සිටි නිසාය. ඒ තරම් සීතලක් ඒ දවස්වල තිබුනාය.

ඊට පස්සෙ කාපු පරිප්පුව මතක් වෙන්න කියල ඒ මිනිස්සු තේ කඩද්දි යූස් කරන ලෙවෙල් එකකුත් අරගෙන. මම එතනින් මාරු උනා. ලෙවල් එක කිව්වෙ අර තේ කඩන අයගෙ අතේ තියෙනව දිග කොට්ටක්, ඒක බට ගස්වලින් හදා ගන්න එකක් ඒත් මම ගත්ත ඒ කොට්ට හොදට දිලිසෙන්න මට්ටම් කරල හදපු එකක්.

ඔන්න ඊට පස්සෙ හිගන්නා සේ ඇන්ටිලාගෙ හකුරු කැල්ල හප හප ගුරු පාරදිගෙ ගියා තාර පාර හොයාගෙන. ඔහොම යද්දි අපේ රිළව් කැලේ දෙවනත් වෙන්න සින්දු කියනව.

මට ඉතින් මුන්ගේ මව් දෙවම් පියො මතක් උනේ නැහැ වැඩිය. මොකද මුන් මාව අතරමංවෙන්න ඇරල මෙතන බජව් දානව.

ඔන්න ඉතින් මම එතනට වඩිද්දි කස්ටියට මාර ආතල් මොකද මම ශොට් කට් එකෙන් ගිහිල්ලනෙ ඔය ආවෙ. පස්සෙ බලද්දි බූනත් මිසින් මගේ පස්සෙන් ආපු ඔටුව.

අපේ බූරු රැළ හිතල තියෙන්නෙ අපි දෙන්නම එක මග ගිහිල්ල ඇති කියල. මම ආපු පාර අප්සට් බව මම දැක්ක නිසා මම කිව්ව ගිහින් බලන්න කියල අනිත් උන්ට අයෙ ඔය පාරෙ යන්න බැරි තරමට මම කට්ට කාල හිටපු නිසාම.

එක එකා ගනන් උස්සල මගට යන්න සෙට් වෙද්දිම මෙන්න මෙ හොතබුව එක පාරට පහත් උණා බලද්දි මූ මගේ පස්සෙන් ඇවිල්ල තියෙන්නෙ ඒත් දැකල නැහැ මාව. මම ට්‍රැක්ටරෙන් ආපු නිසා මිස් වෙලා.
මෙකට කොපි එක්ක රොටිත් දීල අර ඇන්ටිල. මාව කලුවට පෙනුනද දන්නෙ නැහැ උන්ට.

දවස දිග වැඩී ජවනිකා වැඩි නිසා,

හොටන් තැන්නට යනකන් කිසිම විශේශ දෙයක් සිදු වෙනේ නැත මොකද යනකන් බයිට් එකට අපේම අය සිටි නිසාය.

දිනේ ඉතිරි කොටස ඊලග ලිපියෙන්.

This entry was posted on Saturday, August 20, 2011 at Saturday, August 20, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment